we hebben zand en stenen, zand en stenen - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van LearnGiveDo Gambia - WaarBenJij.nu we hebben zand en stenen, zand en stenen - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van LearnGiveDo Gambia - WaarBenJij.nu

we hebben zand en stenen, zand en stenen

Door: Gambiagroep

Blijf op de hoogte en volg LearnGiveDo

18 Juli 2015 | Gambia, Serekunda

Woensdag 15 juli 2015.
Het is ruim een uur rijden naar de bouwplaats. De ene helft gaat achterin de pick-up truck en de andere helft in het busje.
Gelukkig was het vandaag in de ochtend niet zo warm. Hierdoor was het veel beter vol te houden op de bouwlocatie. Vandaag was het weer stenen (8 kg) sjouwen. Door treintjes te maken gaat dit een stuk sneller. Er werd ook cement gemaakt voor de funderingspilaren.
Een paar van de groep bleven thuis omdat ze diarree hadden. Shit happens… Maar gelukkig waren ze ‘s middags alweer opgeknapt.
Ook zijn we naar de supermarkt geweest. Hier is van alles te krijgen maar de meesten gingen voor de chips.
Na het eten hadden we een praise-dienst. We hadden snel 2 liederen voorbereid, maar die liepen niet zo soepel. Gelukkig greep Syl in: hij nam de lead met ‘Oh Happy Days’. Ronald zat vast in de kindernevendienst en kon niet mee zingen. Wilt u Ronald in huren als oppasser bel dan 0182-528145.  Daarnaast werd er ook een tunnel van gebeden gemaakt waar iedereen onderdoor liep.
Na de dienst werd het oefenen toch weer opgepakt, nu verliep het iets soepeler. Hopelijk kunnen we zondags iets beter neerzetten. Blessing blessings !!!!! From Syl, Halleluja, Amen.

Wist u dat:
• Glenn Feyenoord verloochend heeft. Voor een Amsterdam Arena dropje ging hij al snel overstag. Au au
• Syl swingend voorgaat in de dienst en groevie walks laat zien.
• Wij Yalla-Bahna niet meer uit onze hoofd krijgen
• Stoelgang een veel besproken onderwerp is. Er gaan per dag 14 rollen doorheen.
• Roberto een geheime aanbidster heeft.
• De groep zich steeds meer thuis voelt in de Gambiaanse cultuur
• Inge goed naar haar broertje omkijkt. Ze hangt z’n was op en controleert of die zich ingesmeerd heeft.

Glenn

donderdag 16 juli 2015
6 x 60= 360
360 x 2.5= 900
900 x 4 = 3600
Dus met andere woorden er zijn nu in totaal in 4 dagen (2,5 uur werken) 3600 stenen voorbij gesjouwd. Moeten we eerlijk bekennen dat het bij iedereen niet heel gemakkelijk ging en dat er genoeg zweetdruppels, poepjes en kuchjes langs zijn gekomen. Dan verbaast het jullie natuurlijk niet dat we na dag 4 best wel veel spierpijn hebben en dat we vandaag toch wel een klein dipje hadden. Maar dat mocht de pret niet drukken want als we de vooruitgang zien komen er toch wel wat lachjes op onze bezweten hoofden.
Na een ONWIJS lange autorit terug naar huis, helaas kennen ze hier ook het woord spits alleen is dat dan de hele dag door, dus vandaar dat we nu geen uurtje in de auto hebben gezeten werd het zomaar 1,5 uur. Na ‘gaar’ te zijn geworden in de auto hadden we een half uurtje om ons weer om te spoelen. Dit doen we hier gezellig met zijn tweetjes. Ruggetjes wassen noemen je het ook wel. Bijna op tijd kwamen we onder de emmer douche vandaan waardoor er al wat kinderen waren begonnen met knutselen. Het zweet gutste van onze voorhoofd want die kinderen die vreten energie. Maar wat een voldoening geeft het als je de kinderen weer naar huis ziet gaan met een glimlach op hun gezichten.
Alles opruimen doen we natuurlijk met zijn allen want wat zijn we in deze 4 dagen al dicht naar elkaar gegroeid als groep. Echt trots kunnen we zijn op wat we al bereikt hebben met elkaar. Na de corvee dienst stond het eten al op tafel, wat gewoonlijk is de afgelopen 4 dagen. Het team van Seal zorgt zo goed voor ons dat we geen omkijken hebben naar het avond en middageten. Dat voelt niet altijd even goed omdat wij ook ons steentje willen bijdragen. Misschien gaat dat nog veranderen de aankomende 1,5 week. Dan kunnen we ons wat meer verdiepen in de cultuur van het eten (koken) in Gambia. Nu verdiepen we ons in alleen in de cultuur van het opeten in Gambia en het helaas er weer uitschijten. We shall see.

Hannah, Tamara en Aniek

vrijdag 17 juli 2015
Gisteravond was het moment waar alle meiden naar uitgekeken hebben: de stofjesmarkt. Super druk, één grote chaos. Op sommige plekken hingen mega grote koeienkoppen (Anna’s boerinnenhart brak). Er werd veel onderhandeld, waardoor we er op de terugweg achter kwamen dat we lichtelijk zijn opgelicht… Nu is het wachten op de naaister 
Vandaag was het positiviteitsdag (volgens Carola). Negativiteit werd niet getolereerd door Carola: ze strafte het gelijk af. Met een goed resultaat: (bijna) alle stenen liggen nu bij de school. De gaten voor de ramen zijn inmiddels zichtbaar. Nu alleen de ramen zelf nog……
Terwijl Melissa gisteren de verkeerde ‘dag’sokken aan had, kreeg ze het vandaag eindelijk door: knal groene ‘Friday sokken’.
Als lunch kregen we lekkere broodjes en lekkere mangoooo…. Dat wordt afkicken in Nederland!
Onderweg naar huis hoorden we ineens gebonk op de pick-up. Sophie was d’r pet verloren: het belangrijkste overlevingsmiddel op de bouw. Gelukkig werd hij opgepikt door de achterste auto.
Na een korte ‘opfrissing’ gingen we weer met z’n allen op pad: met rijst, suiker, zeep, kip en heel veel olie naar de krottenwijken van Banjul. Onderweg werden we tegengehouden door een soldaat: iedereen moest zijn naam noemen, die hij tien seconden later waarschijnlijk alweer vergeten is..
In de krottenwijken aangekomen werd iedereen besprongen door kleine kinderen. Toen we binnenkwamen zagen we overal oesterschelpen liggen. Later kwamen we erachter dat de mensen deze gebruiken voor de handel. Vervolgens zijn wij in kleine groepjes langs de gezinnen gegaan en hebben we de mensen voorzien van het door ons meegenomen voedsel. Met lege handen, maar een ervaring rijker, gingen we weer naar Serekunda.
Inmiddels zijn de meeste zich aan het klaarmaken voor een Afrikaanse party. De haren worden ingevlochten. Anderen doen even een dutje om de Gambianen bij te kunnen benen tijdens het dansen.
Het is een heerlijk gevoel dat we morgenochtend niet wakker geroepen worden door Bertus, maar we ons heerlijk een keertje kunnen omdraaien.

Sophie, Joris en Jennifer

• 18 Juli 2015 - 23:25

Jan Jolanda En Leonie:

We vielen bijna om van de slaap, maar speciaal opgebleven tot jullie verslag online stond. Hadden inside information dat er eentje zat aan te komen! Wat een super leuk verslag weer. Volgens ons willen jullie niet meer naar huis! Nog een super goeie en mooie tijd toegewenst.

Liefs voor iedereen en een extra dikke knuffel voor Carola van de Koppenaaltjes.

• 18 Juli 2015 - 23:44

Bep:

Hallo bikkels, want dat zijn jullie allemaal! Wat een leuke, enthousiaste verhalen zijn het! Ondanks de dipjes die erbij horen hebben jullie het goed met elkaar! Ik denk trouwens dat Ronald beter kan babysitten dan zingen..:-) Geef hem een "bijnalege" pindakaaspot en je hebt er geen kind meer aan...Alweer een week voorbij en blijf jullie verbazen en genieten!! Liefs Bep.

• 18 Juli 2015 - 23:45

Fam Steenhoven:

Hier ook nog wakker voor jullie verhaal
    Bedankt ! Jullie hebben het erg druk zo te lezen en al veel meegemaakt.
    Heel veel liefs weer van ons voor jullie allemaal en een hele dikke kus extra xxx voor melissa

• 18 Juli 2015 - 23:46

Wilco, Matthijs En Marjan:

Glen, bedankt! Wij kunnen weer rustig slapen.
    Wat een onwijze hoop stenen hebben jullie al verwerkt. Knap hoor, in die hitte.
    Het bezoek aan de krottenwijk heeft vast grote indruk gemaakt.
    Fijn dat er ook tijd is voor feest en ontspanning (beetje dan).
    Geniet van deze bijzondere ervaringen.
    Wij zijn trots op jullie! Houd vol, liefs uit Tignes, waar het heerlijk heeft gestortregend.

• 19 Juli 2015 - 00:07

Joëlle:

Leuk verslag weer!! Zat er al op te wachten, ik wist echt niet wanneer die kwam haha. Wat een hoop ervaring in zo'n week zeg, ontzettend gaaf om te lezen!

Glenn een dropje is het begin, goed bezig! Kus voor jou.

Groetjes, Joëlle

• 19 Juli 2015 - 00:43

Fam. Van Straten:

Indrukwekkend hoor: Haast 30 ton stenen verplaatst en omgezet in al een fors optrekje.
    Niet vreemd dat het niet allemaal op rolletjes loopt, maar nu er zijn kleine 100 lege kokertjes zijn moet je toch een eind kunnen komen:-).
    Zorg er met elkaar voor dat de positieve moed er in blijft en geniet van deze bijzonder ervaring!
    We leven met plezier met jullie mee.

Lieve groeten

Mirjam en Bert

• 19 Juli 2015 - 06:48

Marga En Aad:

Niet mauwen, maar stenen sjouwen. Voor ons hier makkelijk gezegd, maar je moet het maar doen in die hitte! Respect, ook voor de locals daar: je hebt niets en je maakt er het beste van. Een goede leerschool voor ons verwende westerlingen. Iedereen nog veel sterkte en natuurlijk lol in de komende dagen!

Go for it, diehards !

Marga en Aad.

• 19 Juli 2015 - 08:13

Eimert, Lisanne En Anja:

Beste Gambiagangers,

Het is steeds weer een hoogtepunt om een verslag van jullie te ontvangen. Het is fijn om op deze manier op de hoogte te blijven.
    Wat een boeiend verslag, wat werken jullie hard. In die hitte en al zoveel stenen verwerkt, knap hoor! Het schoolgebouw begint nu echt vorm te krijgen.
    Heel veel succes gewenst en geniet ervan.

Veel liefs,
    Eimert, Lisanne en Anja

• 19 Juli 2015 - 08:20

Jan Marco Jacqueline Van Tilburg:

Wat fijn om weer een verslag te lezen en wat een ervaringen jullie mee maken in die paar dagen benieuwd wat er nog komt . En wat gaat de bouw hard ja sandra papa en marco kijken hun ogen uit dat er al zoveel gedaan is. Ga zo door veel liefs en een hele dikke knuffel voor sandra een poot van daisy en de vissen bluppen lekker verder.jan jacqueline en marco

• 19 Juli 2015 - 08:40

Andre Annelies Jelle En Tom:

Net aan de ontbijttafel jullie verslag gelezen. Super hoor.
    Jullie zijn al lekker bezig en het klinkt alsof al lekker opschiet. Fijn dat Andre dan niet zoveel hoeft te sjouwen. Oh ja en hij is niet zo goed met hele kleine kindjes. Die schrikken nog al van hem.
    Succes en vergeet vooral niet te genieten.

Liefs A2JT en een heeellleee dikke knuffel voor Aniek

• 19 Juli 2015 - 08:48

Ton En Cora:

Door het frisse campingweer hier op terschelling toch al in slaap gevallen maar het eerte wat we vanmorgen deden..........Goed om allemaal te lezen wat jullie meemaken en wat zal het veel indrukken achterlaten.Ook supergoed hoeveel werk jullie al verzet hebben.Heb je geen last van de hitte es? Hier wil je nog wel eens ff wegzakken...
    Dank voor jullie leuke vehaal en wat een enorm leuke foto van de parachute,Ton zit helemaal te glimmen van trots....Veel plezier nog met elkaar,dikke kus voor Es!

• 19 Juli 2015 - 10:23

Aad & Carlise Verboom:

Heel leuk om het verslag te lezen. Harde werkers! Joris: zo zie je maar dat al die grappen over trainen en sjouwen met stenen niet helemaal uit de lucht gegrepen waren! Ga door met het goede werk en geniet van alles wat je tegenkomt op deze reis!

groet Aad & Carlise

• 19 Juli 2015 - 11:08

Opa En Oma Van Den Berg:

lieve Sandra
    Wij genieten van jullie foto.s en reisverslagen net of ik er zelf ook er bij ben
    Jullie zijn net bouwvakkers ') heb en bouwvergunning in moordrecht aan gevraagt in het land van jullie .bouwvakkerss heb ik al) grapje
    ik hoop dat je nog veel plezier heb en de groetjes aan iedereen
    dikke kus gr opa en oma

• 19 Juli 2015 - 12:21

Rinie En Femmy :

Wat gaan jullie snel met de bouw zeg! Dat moet motiverend zijn als je ziet wat in 1week al gedaan is.
    Jouw kamer gaat niet zo snel Glenn, maar komt vast ook wel af.
    Met open trucks naar het werk lijkt me het toppunt van het Afrikaans gevoel. Rijden over dat rode stoffige zand in die warmte met de wind door je haar (pet) Veel plezier en goede arbeid voor aankomende week. Ronald een goede reis terug!
    Groetjes Rien en Fem.

• 19 Juli 2015 - 12:53

Oma & Opa De Groote:

Jullie hebben geluk dat ik niet bij jullie ben want ik ben een echte slavendrijver en zou jullie behoorlijk acteur de vodden zitten met mijn ervaring ommetje werken in Afrika .Maar we wensen jullie veel moed en krachten met alles . Liefs vanuit ,s-gravendeel.

• 19 Juli 2015 - 12:57

Christa Farenhorst:

Wat heb ik genoten van het reisverslag. Geweldig wat jullie doen, echt toppers. Wat een mooi gezicht ook, al die stralende gezichten van de kinderen.Veel succes nog de komende dagen, respect!!!
    Glenn, toch wel lekker zo'n Ajax dropje, haha!!

• 19 Juli 2015 - 12:57

Hanny De Bruin:

Lieve allemaal

Wat fijn om weer wat van jullie te horen. Wat hebben jullie al veel werk verzet. Wij zitten inmiddels in Frankrijk met zeer slecht internet

• 19 Juli 2015 - 13:02

Hanny De Bruin:

Zeker slecht internet want de helft van mijn bericht is verdwenen. In ieder geval een dikke knuffel voor Sophie. Hier hebben ze inmiddels Hugo 2 en weer heel veel kleine katjes. We zijn benieuwd naar jullie Afrikaanse outfit. Geniet van alles wat nog komt. Xxxxgroetjes van Rene en Hanny

• 19 Juli 2015 - 13:50

Jan Dirk En Jaqueliene:

Hoi allemaal,
    Houden jullie het vol met elkaar op de foto's te zien zijn er al aardig wat stenen muren in het zicht gebracht, het ziet er goed uit ga zo door!
    Wij vinden het weer heel leuk om jullie verhalen te lezen wat een mooie belevenis allemaal.
    Groetjes van ons uit Oostenrijk en een dikke kus voor Tamara xxx

• 19 Juli 2015 - 13:50

Jan Dirk En Jaqueliene:

Hoi allemaal,
    Groetjes van ons uit Oostenrijk en een dikke kus voor Tamara xxx

• 19 Juli 2015 - 13:57

Ans:

Lieve Suzan, Louise en Melissa,

Ik denk aan jullie! Gaaf om de verslagen te lezen

• 19 Juli 2015 - 14:30

Oma En Opa Van Der Vliet:

Lieve Esther,wat geweldig dat jillie zoveel hebben gedaan,
    en het goed hebben met elkaar ga zo door !!!bravo,
    groetjes Oma en Opa van der Vliet.

• 19 Juli 2015 - 15:14

Reina Van Der Haas:

Lieve Glennn, een mede reizigers,

Ik lees jullie verslagen met plezier, en zie weer goede werken. elke lach op het gezicht van een kind is al onbetaalbaar maar elke steen die door jullie handen is gegaan zal de kinderen nog veel meer geven dan alleen een lach. Ga zo door en geniet ervan.
    Je Oompie en tante uit Haastrecht.

• 19 Juli 2015 - 15:38

Heleen :

Zo harde werkers,
    wat super om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Er is al zoveel geschreven door mijn voorgangers en ik sluit me volledig aan bij alle complimenten naar jullie toe!!
    Glenn het moet niet gekker worden met jou...Ajax drop...... Hier is er iemand in huis die zich zit te verkneuteren

• 19 Juli 2015 - 16:56

Ada En Dick Van Gent:

Beste Gambia groep,

Wat een leuke berichten en foto's van jullie (waren we nog maar jong - grapje) !
    Maar dat jullie schrijven dat de groep steeds hechter wordt, zie dat vast te houden. Ook als jullie weer terug zijn in Moordrecht (en omgeving).
    En wij verwachten wel een thuiskomst dienst met dames in rok, de rap en de dans van Robert.
    Het ga jullie goed en met een hartelijke groet.

• 19 Juli 2015 - 17:50

Geweldige Gambia-gangers, Gambinezen of Gambianen,
    Weer leuk om de ervaringen te lezen en de vooruitgang ook te zien.
    Zo te zien een vlak land, fijn voor Hannah want vandaag weer de nodige hoogtemeters gemaakt in de Dolomieten! We missen je wel hoor Hannah (

• 19 Juli 2015 - 18:05

rest van het bericht:
    Het is vooral erg rustig op de weg naar boven en al de stenen blijven op hun plek liggen

• 19 Juli 2015 - 18:07

laatste poging:
    Dikke kus voor Hannah van ons drietjes

• 19 Juli 2015 - 20:19

C De Kwaadsteniet:

Hee glen hoe ga tie daar al klaar met klussen is het nog tedoen met die hitte daar ga het ook goed met jullie allemaal hoor het wel van je groetjes cees

• 19 Juli 2015 - 20:40

Tiny Steenhoven:

Wat een leuke verslagen, jullie werken wel hard met die hitte,het is geen luieren.Kusjes voor Melissa.

• 19 Juli 2015 - 22:17

Jannie Stormbroek:

Goed bezig daar in de hitte. Aniek je zal wel heel erg zweten. Wat een leuke verhaaltjes zo blijven we mooi bij je vader komt ook bijna liefs en kusjes opa en oma

• 19 Juli 2015 - 22:46

Marrie En Peter Stevense :

Net als de vorige keer is het heel leuk om jullie te volgen en te zien hoe het allemaal gaat met de bouw maar ook met jullie . En eerlijk is eerlijk wil ik ook weten hoe het met mijn neef glenn is , trots op hem en de rest .

• 20 Juli 2015 - 00:22

Ella En Erwin:

Lieve Sandra,
    Wat ben ik trots op jullie wat jullie daar allemaal doen.
    en wat is het geweldig om de verslagen en de foto's te zien.
    Sandra een dikke knuffel voor jou.
    Erwin Ella en een pootje van Tommy

• 20 Juli 2015 - 08:35

An Klijn:

Wat een positief verhaal heel leuk om jullie zo helemaal te kunnen volgen.
    Dit is zo,n geweldige ervaring , om nooit meer te vergeten .
    Ja als je ook maar iets verkeerd eet gaat het fout .
    Maar af en toe schoon schip maken kan geen kwaad !!
    Geniet nog maar van alles leuke en minder leuke dingen .
    Gerard is waar terug uit Africa alles is goed gegaan.
    Nu allemaal weer een dikke zoen
    en jij een knuffel .
    Oma

• 20 Juli 2015 - 09:17

Marije, Chris En Luuk:

Hallo allemaal,

Wat een werk hebben jullie al verzet...diep respect hoor! Alle ongemakken van diarree, zweten en petjes kwijtraken (Sophie :-)) horen erbij en als ik het zo lees slaan jullie je er moedig doorheen. Wat een voldaan gevoel zal het geven als je ziet dat anderen zo gelukkig zijn door jullie harde werk. Keep up the good work! Wij blijven de verslagen lezen, want wat is het leuk om op die manier op de hoogte te blijven!

Liefs en een dikke kus voor Sophie van ons!
    XxX

• 20 Juli 2015 - 10:26

Monirah Schep - Van Den Heuvel:

Hey kanjers! Lekker bezig - dat is goed te lezen. Keep up!
    @Ronald: een goed afscheid en fijne reis terug gewenst!
    @Andre: succes, ook jij een goede reis gewenst!
    @ALL: Ennuh, ik wacht eigenlijk op een foto van kleine Ben... is die er?!
    Lieve groet uit Capelle, Monirah

• 20 Juli 2015 - 13:39

Sandra Sinot:

Hoi meiden en jongens

Respect voor al jullie inspanningen! Zonder make up en te vaak naar de wc, poeh dat vraagt wat van puber meiden.
    Ik zie het al helemaal voor me, even dat momentje dat je toch even aandacht kan hebben voor je haar en je lijf voordat je gaat dansen. Wat zal dat heerlijk zijn geweest.
    Prachtig de foto's met de Afrikaanse kindjes, ook daar word ik heel blij van.
    Lieve allemaal veel liefs vanuit een winderig (en daarbij bedoel ik verder niets mee) Nederland.

xxx Sandra

• 20 Juli 2015 - 14:45

Pieter:

Hallo!

Pfff, meer dan een uur rijden! Kost wel een hoop tijd. Compenseren jullie door extra hard te slepen met de stenen?

Kijk uit naar nieuwe verhalen!

Groetjes,
    Pieter

• 20 Juli 2015 - 15:52

Ma En Oma Verdoorn:

Fijn weer wat van jullie te horen en te zien heel veel sterkte met het bouwen in de zon,maar de mango,s vergoeden veel,ik geniet van de foto's zo lezen kopen jullie je arm aan het toiletpapier als jullie terug zijn moeten daar maar weer een actie voor houden ,voor allemaal heel groetjes ma,oma

• 20 Juli 2015 - 19:10

Ria En Nico Van Eeuwijk :

hoi nederlandse gambianen
    het gaat goed met het bouwen ,jammer dat er nu wat klachten komen met darmen enz.
    die lekkere broodjes zul je gaan missen ,en de gezelligheid ook .
    dat teamwerk is erg belangrijk voor iedereen .
    de groeten aan de groep en zet 'm allemaal op en zet iets moois neer.
    gr en heel veel kusjes van die nep oma die eigenlijk maar een tante is riaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 Juli 2015 - 21:59

Jeanet .:

In gedachte zien we het helemaal voor ons wat jullie allemaal doen en bezig houdt, trots op jullie hoor .
    Nieuwschierig naar nog meer foto's van jullie.
    Hier alles goed en wees geruststelt Andre komt morgen met een nieuwe voorraad wc papier.
    Het zit al in z 'n koffer .
    Voor Ronald een goede reis terug en welkom thuis vast in ons dorp.
    Jullie moeten je steentje nog even bij dragen zet hem op in die warmte.
    Maak er nog een mooie tijd van en zijn benieuwd naar jullie volgend verslag.
    Liefs en groetjes uit moordrecht Jacques, Jeanet Jeanine een kroel van Guus en Menno xxx

• 21 Juli 2015 - 10:12

Romy:

Allohaa Gambiagangers!

Zo, lekker bezig hoor! Volgens mij zijn jullie wel aardig wat spierballen rijker, haha
    en oehh Esther dat jongetjes met dat streepjes shirt bij jou op de foto is toch wel erg schattig:p*hinthint*
    haha neehoor, maar ik claim wel een dagje als je terug bent om alle verhalen te horen!
    Heel veel plezier verder nog! Goed bezigg

Kusjess, Romy

• 21 Juli 2015 - 10:41

Marja Ten Braak:

Lieve Esther en andere Gambia
    Gangers,
    Mooi om te lezen hoe ook daar kleine druppels op een gloeiende plaat, wel mooi het verschil maken voor de dorpelingen waar jullie je voor inzetten!
    Keep up the good work!
    Pieter, Marja, Anne, Annique en Veerle

• 22 Juli 2015 - 12:41

Imka Vermeulen:

Lieve Tamara ,

Wat leuk om jullie avonturen te lezen , wat een ervaring zeg ! Allemaal zo enthousiast en positief bezig met het bouwen en de kinderen vermaken ...zo leuk :-)
    Geniet ervan en heel veel succes !

Groetjes Imka

• 23 Juli 2015 - 13:34

Opa En Oma Den Hoedt:

Lieve Pepijn,
    Wat een belevenis wat jullie mee maken. We vinden het zo leuk om dit te lezen.
    We horen graag je verhalen als je weer terug bent.
    Blijf genieten en heel veel plezier!
    Liefs opa en oma