Blessings! - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van LearnGiveDo Gambia - WaarBenJij.nu Blessings! - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van LearnGiveDo Gambia - WaarBenJij.nu

Blessings!

Door: Gambiagroep

Blijf op de hoogte en volg LearnGiveDo

22 Juli 2015 | Gambia, Serekunda

Ingekomen verslag van vrijdagavond 17 juli (dansfeest)

Nadat de mascara voor de eerste keer uit de beautycases werd geplukt en iedereen zijn danskleren aan had ging een deel van de groep op weg naar Serekunda voor het dansfeest dat zou beginnen met een karaokeshow. Aangekomen bij het gebouw vielen Anna’s verwachtingen in duigen met grote letters stond er op het aanplakbiljet “Gospelshow” ipv Martin Garrix. Onopgemerkt kwamen wij echter niet binnen. Dit maakte dat wij natuurlijk ook onze act moesten presenteren in de zaal. Daar stonden wij dan als blanken onvoorbereid en ja wat doe je dan…… hoofd, schouders, knieën, tenen, knieën teen! Wel een beetje stijfjes tussen als die swingende Afrikanen. De karaokeshow stelden niets voor maar de zaal gaat plat als er een man in vrouwen kleren verschijnt. Aan het eind van de avond werden wij nog naar voren geroepen omdat de presentator onze werkvakantie zo bijzonder vond. Hierop zongen wij met elkaar “” We are the world” Er is geen mooiere manier om deze af te sluiten toch?
Melissa

Zaterdag 18 juli
Heerlijk deze morgen lekker uitgeslapen…. Helaas betekent dit wel dat je uit je bed drijft maar het is nu eenmaal niet anders. Het weekend staat voor de deur met veel leuke dingen. Met wat vertraging op weg naar de Zoo. De zijdeur van ons busje valt er namelijk spontaan uit en moet natuurlijk eerst gerepareerd worden. Zodra de deur weer enigszins in z’n rails zit gaan wij op weg. Aangekomen bij de Zoo begint het onderhandelen over de prijs. Hahaha wij zijn natuurlijk echte Hollanders en willen geen cent te veel betalen. 15 minuten later begint onze wandeling door Zoo waar wij eerst kennismaken met een ijsvogel en worden gewezen op een onzichtbare krokodil . Vervolgens lopen wij een half uur over een klein paadje door het oerwoud waar wij tenslotte uitkomen bij de aapjes. Nadat wij ons evenbeeld hebben bekeken gingen wij op weg naar de laatste groepje dieren van de Zoo. Hyena’s en gieren. Zo dat was de Zoo. Hierna iedereen weer in onze vervoermiddel gepropt en op weg naar de lunch. Helaas horen wij een zacht gesis wat betekent dat het busje een lekke band heeft. Maar zoals wij al eerder ervaren draaien Afrikanen hier hun hand niet voor om. Intussen vinden wij ook een praktische oplossing voor de lunch en gaan hierna naar de heerlijke koele supermarkt om ons basis voedsel in te slaan (cola en chips). ’s Avonds wacht ons een big surprise. Seal heeft namelijk een echte Afrikaanse dans en muziekband bij ons uitgenodigd. Wat hebben wij genoten van de muziek en de dans. Ook weten wij nu zeker dat de Afrikaanse dansmoves niet door een blanke onder de knie te krijgen zijn. Als afsluiting nog een algemene mededelingen….. onze kamers zien er pico bello uit!! Blessings
Melissa en Suzan

Zondag 19 juli 2015
Opnieuw konden we weer redelijk uitslapen voordat de kerkdienst begon. Tijdens het ontbijt werden er twee nummer geoefend; ‘Give my oil in my lamp’ en ‘Vrede zij u’. Het fiasco van de vorige keer wilden we graag niet nogmaals meemaken. Het was een bijzondere dienst en het oefenen werd beloond. De pianist deed (iets te) enthousiast mee, waardoor het niet altijd even zuiver klonk. Velen van ons werden geraakt door de liederen en teksten. De tranen vloeiden alom. Een van de Gambiaanse vrouwen trad op als surrogaat moeder en troostte een ieder die huilend naar buiten ging. Pastor Syl bedankte de klusjesman voor zijn vele werk in de kerk en gaf hem spontaan zijn horloge als teken van z’n waardering. Na de dienst zijn we teruggegaan naar het yfc center om te genieten van een heerlijke lunch met pannenkoeken doordrenkt met Nutella, hotdogs en een lekker gebakken eitje. Daarna zijn we met iedereen naar het strand gegaan om te genieten van een verassend koele dag. Na een heerlijk ontspannen middagje moesten we onze onderhandeling skills in de strijd gooien om een aantal leuke kleedjes voor 200 dallasi (ongeveer 4 euro) mee te krijgen wat niet gelukt is. Na een heerlijk diner op het strand met rijst en een soort verse chicken tonight konden we een 2e poging wagen bij een andere mevrouw die wel overstag ging voor de 200 dallasi. Nadat iedereen een leuk printje uitgezocht had en we met de halve groep in de kleine pick-up gepropt waren gingen we weer terug richting huis. Daar aangekomen hebben we alle leuke reacties teruggelezen van de vorige avond en is de halve groep begonnen aan een spannend potje weerwolven.
Wist je dat:
-Glenn’s vriendin voor Ajax is en een seizoenkaart overwogen wordt.
-Sophie zwemles geeft aan Gambianen.
-Ons busje aan alle kanten uit elkaar valt.
-Pepijn een mooie Gambiaanse Roy Dondershuisbroek heeft gekocht.
-Bij het zien van een pizza bij iedereen het kwijl uit de mond liep.
-Bertus slechts een ietsiepietsie minder druk is als die zich niet lekker voelt.
-in Gambia een lapje stof 6 euro kost
-Het ’s nachts afkoelt tot wel 29 graden Celsius en dat een ventilator dan geen verkoeling meer geeft.
-Anna en Melissa hier op verzoek in een kantoorconcert HAPPY van Pharrel Williams hebben gespeeld en gezongen.

maandag 20 juli 2015
Hallo trouwe fans,
Gisteravond was er weer een hoogtepunt, we konden namelijk weer al jullie reacties lezen, terwijl we lekker aan het handwassen waren. We kijken er iedere keer weer enorm naar uit om wat van jullie te horen. Bedankt voor alle leuke reacties elke keer!
Vandaag was er een dieptepunt, het was namelijk langzaam-maandag. Op de bouwplaats was het warm en er was niet genoeg te doen om allemaal tegelijk bezig te zijn. Dat gold ook voor de bouwvakkers. Daarentegen zorgde dit wel voor extra drinkpauzes, helaas… (grapje). Eerst gingen we water halen, de fundering dicht gooien en de drogende stenen voor morgen op stapelen. Het water is nodig om daarna cement te maken om in de steunpilaren te kunnen storten.
Toen we na een stop in de westerse supermarkt thuis aankwamen, zaten er weer een paar lieve koters/kinderen op ons te wachten. Maar als je om half 5 thuis komt van de bouw ben je een beetje te moe om te loomen met 20 energieke kinderen om je heen. We hebben er een gezellige middag van gemaakt met de kinderen. Vanavond staat er tof spel op het programma waar we elkaar nog beter leren kennen. We zijn benieuwd waar er nog wat te ontdekken valt!
Wist je dat…
- Weerwolven een veel besproken onderwerp is? We worden steeds beter in het betogen waarom we geen weerwolf zijn.
- Tamara een echte Vink bouwvakker is geworden.
- Blessings het woord van de dag is.
- Als je van de poep wc komt Syl vraagt ‘’how are you’’ of zijn “blessings” geeft
- Ronald al bijna naar huis gaat 
- De wc’s schoonmaken onze leukste hobby is ( vooral de poep wc)
- Het mooi is om te zien dat sommige van ons zichzelf heel erg tegenkomen en dat ze enorm worden gesteund door de groep.
- Het sms’en hier niet helemaal soepel gaat. Het is iedere keer weer de vraag of de sms in Nederland aankomt en of de sms hier aankomt.

Tot het volgende verslag!

• 22 Juli 2015 - 05:18

Bas Goris:

Hey Sophietje,

Ik wist al dat je van "zweMen" hield, maar zwemles geven had ik niet gedacht!
    Ik hoop dat alles goed met je gaat, uitgehongerd zal je in ieder geval niet zijn al lees ik dat jullie chips hebben... :p
    Nog heeeeeeel veel succes de komende dagen en tot snel! En zorg maar dat je mooie pet niet wegwaaid.

Kusjes en knuffeltjes van je oetie uit het op het moment erg natte, onwerend Blanes!

xxxxx

• 22 Juli 2015 - 07:38

Fam. Steenhoven:

Lieve mensen in Gambia......

Wat een mooi verslag en foto's !
    Fijn om te lezen dat het jullie goed gaat daar, en wanneer dat even niet zo is jullie liefdevol worden opgevangen door de mensen daar of door elkaar.

Heb nog een fijne tijd met allen die om jullie heen zijn.
    Een hug,knuffel en Melissa een dikke kus vanuit Moordrecht.

Blessings!

Jacques, Jeanet en Jeanine.

• 22 Juli 2015 - 08:31

Sjaak:

Suzan en de rest, leuk om jullie belevingen te lezen. en gelukkig er is ook tijd voor ontspanning. Mooi om dit soort zaken mee te maken.

groeten,
    Sjaak Janssen

• 22 Juli 2015 - 08:43

Bep :

Lieve allemaal, wat een mooie verhalen en ook ontroerend. Fijn dat jullie elkaar tot steun zijn als het even moeilijk is. Maar zonder dalen geen pieken en wat maken jullie prachtige dingen mee! Ervaringen die voor altijd in je "rugzak" blijven zitten! Ik ben ook blij want ik ga nu m'n mannetje van Schiphol halen. Dan krijg ik vast nog meer verhalen! Andre, ik hoop dat je veilig bent aangekomen en wens jou een goeie tijd daar!!!
    Liefs Bep.

• 22 Juli 2015 - 09:07

Jannie Boevé :

Hoi hoi,
    Leuk om jullie op deze manier te volgen. Mooie verhalen om te lezen! Plezier en sterkte toegewenst! Bart en Jannie Boevé

• 22 Juli 2015 - 09:25

Wilco, Matthijs En Marjan:

Lieve allemaal,

Dank voor dit prachtige sfeer verslag en wat een mooie foto's.
    We kunnen ons heel goed voorstellen dat het soms ontzettend afzien is, maar geweldig dat jullie dan door zetten en elkaar helpen .
    We hadden ook niet gedacht dat in de ochtend bouwen betekent dat je pas om half vijf weer terug bent!
    Maak er nog wat moois van en vergeet niet te genieten deze laatste week alweer.
    Lieve groeten van Wilco, Matthijs en Marjan

• 22 Juli 2015 - 09:27

Suzan:

Lieve allemaal,

Wat een leuk en mooi verhaal hebben jullie weer gemaakt.
    Erg indrukwekkend wat jullie allemaal mee maken.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier met elkaar en met de lieve kids.
    Hartelijke groeten vanuit een warm Kroatië en vooral een dikke knuffel voor Jennifer
    Liefs Suzan

• 22 Juli 2015 - 10:02

Rene De Jong:

Beste allemaal,

Wat zullen jullie veel indrukken opdoen! Hier in Moordrecht wordt ook de laatste hand aan een school gelegd. Er is een heel leger van bouwvakkers en stratenmakers bezig en ze zijn uitgerust met de modernste machines wat het werk een stuk lichter maakt. Als ik me dan bedenk onder welke primitieve omstandigheden jullie moeten werken krijg ik alleen maar nog meer respect voor jullie inzet. Leuk om al jullie belevenissen te lezen en ik reken erop dat Pepijn voor zijn vader ook een hippe Gambia Roy Dondersbroek op de kop weet te tikken....... Natuurlijk eerst wel goed afdingen......

Gr Rene de Jong

• 22 Juli 2015 - 10:14

Yvet:

Hallo!!

Elke keer lees ik met heel veel plezier (en een heleboel onderbuikkriebels....) jullie blog!! De onderbuikkriebels komen doordat ik in de groep die na jullie naar Gambia gaat zit :)

Jullie verhaaltjes zijn super om te horen en ik word er echt vrolijk van!!

Nog een heeeeele fijne tijd toegewenst met z'n allen!!!!
    En blessings ;)

Groetjes,
    Yvet

• 22 Juli 2015 - 10:40

Jan Marco Jacqueline:

Lieve allemaal,
    Wat een mooie foto's en wat maken jullie veel mee ik denk dat als jullie thuis komen niet weten waar je moet beginnen om alles te vertellen. Helaas loopt het bouwen hier in Nederland ook niet altijd soepel daar kan Sandra over mee praten met de verhalen van 2 bouwvakkers aan tafel.
    En wat fijn dat jullie er voor elkaar zijn hou dit vast.
    Veel liefs en een hele dikke kus voor sandra xxxx Groetjes van Jan Jacqueline Marco.

• 22 Juli 2015 - 10:45

Tim Hoogendoorn :

Hallo allemaal,

Wat een leuk verslag weer! Elke keer weer een spannend verhaal.
    En wat een mooie foto's!
    Heel veel plezier en succes nog! Geniet er van, het weer hier is wat minder Zonnig.
    En André ook veel succes de komende week.
    En aniek mis je je telefoon al? Haha
    Ik mis jou wel!

Groetjes, Tim

(Dikke kus en knuffel voor aniek)

• 22 Juli 2015 - 10:54

Tobias:

Hallo Es,
    ik ben weer veilig in NL aangekomen, is best apart om zo eenrichtingsverkeer te schrijven maar zag dat jullie alles toch kunnen lezen af en toe.
    Weer hele leuke foto's!
    Ik ben al aan het kijken naar huisjes (kan het niet laten) etc.
    Hoop dat alles goed gaat, zo te zien & zo te horen wel :)
    Tot over een week, ly
    xxxx

Tobias

• 22 Juli 2015 - 11:18

Marga:

He Alissa. Even een berichtje aan jou hoor, we zien je niet veel op de foto's staan, maar we denken aan je en hopelijk gaat het goed.
    We zijn blij als er weer wat info binnenkomt en leven erg met jullie allemaal mee, wat een ervaring, maar vooral de hitte lijkt ons erg zwaar.....
    We wensen jullie een fijne laatste week toe en hopen dat jullie deze ervaring meenemen in de toekomst en dat het jullie leven verrijkt.

Liefs van de Ruygrokjes.

• 22 Juli 2015 - 11:38

Hanny De Bruin:

Hallo allemaal,

Nu weet ik wat je wil worden Sophie. Badjuffrouw

• 22 Juli 2015 - 11:41

Hanny De Bruin.:

Nog een poging. Wat fijn om weer wat te horen van jullie. Prachtige ervaringen die niemand je meer afneemt. Wij relaxen in Frankrijk maar missen je wel hoor Fietje❤️Nog heel veel plezier en ENJOY. Dikke knuffel en kus van ons . Rene en Hanny xxx

• 22 Juli 2015 - 12:09

Hans Peters:

Hallo kanjers, na het lezen van jullie stukjes kan ik niet achterblijven, zelfs met een goede reden. Vanmorgen las ik jullie laatste update op de W.C. en kreeg ik gelijk een gevoel van medelijden. Ik zat daar met alle luxe om mij heen en bij jullie is dat zo anders. Totdat het afsluitend moment kwam (na de laatste 'zitting') waarbij toiletpapier noodzakelijk is. Dit bleek voor het eerst in mijn huis (W.C.) op te zijn. Dat maakt inventief, zo lees ik dat ook bij jullie. In het prullenbakje vond ik lege kokertjes met nog wat restjes...

Ik leef met jullie erg mee en vind het prachtig om alle verhalen te lezen. Ben erg trots op jullie en wat Bertus betreft..... trommelt hij ook voor de afleiding en uitlaatklep? Een handige tip.

Heel veel plezier daar, volhouden hoor, sterkte en Ga, ga Gambia
    Hans (pa) Peters

• 22 Juli 2015 - 13:47

Opa En Oma Vink:

wij volgen jullie verslagen en foto s goed jullie doen goed je best want het gaat best hart tamara je ben al een echte bouwvakker lees ik ga zo door dan kan je je vader op volgen over 10 jaar want veel vrouwen zijn toch beter als mannen maar dat zegt oma. Doe ze allemaal de hartelijke groeten van ons uit Moordrecht oma Riet zal ik het ook laten lezen want sophie geeft zwemles hebben we begrepen wie maakt het dak er op ???

• 22 Juli 2015 - 16:43

Annelies Jelle En Tom:

Fijn om weer wat te horen. Als het goed is is Andre ook gearriveerd met de nodige "bestellingen".
    Jullie gaan alweer je laatste week. De tijd gaat snel en toch ook weer niet.
    Blijf genieten en voor elkaar zorgen.

Lieve Aniek het duurt niet lang meer voor die boterham met kaas en ook een hele dikke knuffel.

Liefs AJT

• 22 Juli 2015 - 17:16

Mirjam Van Straten:

Wat maken jullie een hoop nieuwe dingen mee, hier en daar een dipje en wat ongemak, maar uit de verslagen maken we vooral op dat jullie het goed naar je zin hebben.
    De foto's doen ons denken aan de tijd die we lang geleden (bijna 30 jaar) in Ghana hebben doorgebracht. Daar denken we nog steeds met plezier aan terug, en naar verwachting zal dat bij jullie ook gaan gebeuren. Zo'n andere wereld dan die je gewend bent maakt veel indruk en de ervaringen kun je je leven lang zo weer voor de geest halen. En gebruiken ter relativering van je eigen leven, maar daar zijn jullie geloof ik nu al mee bezig.
    Nog veel werk- en ander plezier de komende week.
    En wie geeft Tomas een dikke knuffel van ons????
    Mirjam en Bert

• 22 Juli 2015 - 17:35

Ton En Cora:

Wat een mooi verslag weer..........en wat een indrukken en emoties! Erg herkenbaar,maar wat mooi dat je er dan voor elkaar kunt zijn! Wat een prachtige foto's Rianne en Esther....vroeger waren het baby borns en verkleedkleren,de tijd gaat snel. Ook die zonnbrillen:enig! Knap dat jullie zo hard werken met die omstandigheden. ,nog een weekje te gaan,maak er wat moois van. Liefs en een vette knuffel Es. Groeten van Terschelling

• 22 Juli 2015 - 17:50

Joëlle:

Wat een leuk verslag weer! Wat een gave momenten hebben jullie al meegemaakt zeg!

Glenn, een seizoenskaart voor Ajax is inderdaad best een idee! Dat je nu ineens naar Amsterdam gaat joh, Gambia doet goeie dingen met je ;). Of m'n smsje is aangekomen dat is voor mij ook een vraag. Heel veel plezier nog daar en geniet ervan. Dikke knuffel en kus.

Heel veel plezier nog met z'n allen en geniet ervan!

• 22 Juli 2015 - 17:50

Ditte:

Hallo,

Wat een mooi verslag. Wat een levenservaring rijker! Inderdaad is het ook indrukwekkend! Totaal anders dan heel gewone in Nederland waar we normale leven! Wensen jullie nog werk-en plezierige dagen toe. Maak er wat moois van!

Groet, Ditte

• 22 Juli 2015 - 17:54

Christiaan Verwoerd:

Hallo allemaal,

Fijn om te horen dat alles goed gaat daar en dat jullie het naar je zin hebben.
    Ben zeer benieuwd naar de verhalen!

Geniet er nog van!

Gr chroschriss

• 22 Juli 2015 - 19:15

Oma En Opa V.d.Vliet:

Hallo Esther, wat maken jullie veel mee,heel bijzonder.
    maar ook veel lachen met elkaar en hoopt dat het allemaal lukt
    met de bouwerij en bedankt voor de mooie foto,s
    de hartelijke groeten uit Waddinxveen.

• 22 Juli 2015 - 19:27

Jan , Jolanda En Leonie:

Lieve allemaal,
    Wat hebben jullie weer een hoop beleefd de afgelopen dagen! Niet alleen jullie vinden het leuk om de reacties op jullie verhalen te lezen, maar hier worden ze ook gelezen hoor. Wat zullen jullie je goed voelen bij al die lieve en mooie woorden richting jullie. Mooi om te lezen dat Carola in ieder geval haar zondags gebakken eitje heeft gehad! Toch nog iets wat je thuis ook altijd hebt! We kunnen niet wachten om al die mooie verhalen en avonturen van jullie live te horen en de foto's te zien! Geniet nog lekker de laatste week van dit mooie avontuur. Liefs voor iedereen en een dikke knuffel voor Carola.
    De Koppenaaltjes xxx

• 22 Juli 2015 - 19:35

Jannie Stormbroek:

hoi Aniek wat een avonturen beleven jullie ,fijn dat je vader goed is aangekomen gaat het verder goed met jullie? wat een dierentuin zeg maar prachtige fotos liefs en kusjes opa en oma

• 22 Juli 2015 - 20:19

An Klijn:

Wat een geweldig verslag !!!!
    Zo blijven we goed op de hoogte van alle belevenissen , leuk en minder leuk
    dat hoort er bij.
    Hannah heb jij ook lapjes stof gekocht ??
    Leuk je mag mijn naai machine gebruiken en garen heb ik ook voor je
    dat hoef je niet te kopen hoor !!

Allemaal een dikke kus en jij 2 !!

• 22 Juli 2015 - 21:30

Rinie,Femmy:

Zo te horen (lezen) gaan de emoties alle kanten op, maar zijn jullie je humor nog niet kwijt!
    Als ik die foto van het autoduwen zie , vind ik dat toch wel knap ;-)
    We wensen jullie nog een week van zulke mooie gezegende dagen en hopen daar weer van mee te genieten door jullie verslag.
    Glenn, neem die dikke knuffel van André met liefde in ontvangst, want hij kwam van ons :p

• 22 Juli 2015 - 21:30

Lisa Vink:

Lieve Tamara ik mis je heel erg het is rustig zonder jou maar we hebben het wel leuk in Oostenrijk en we gaan bijna naar Italia en ben je al lekker bruin en gaat het ook goed met Hanna en Esther en Sofie en is de school bijna klaar want ik mis je heel erg Tamara en bij ons gaat het ook heel erg goed kan je de mensen goed verstaan en ik had 2 vriendinen ze waren heel aardig en we hebben in de vakantie hebben we leuke dingen gedaan ik noem ze even op we gingen steppen van de berg af en berg lopen en we zijn naar de klimpark gegaan en wesen rodelen

Dikke kus van je lieve zusje Lisa

• 22 Juli 2015 - 21:37

Kay Kooistra:

ik heb weer genoten van dit verslag hoor !! super veel plezier gehad in het lezen hiervan ik voelde gewoon de spanning en sensatie door de geschreven woorden :D ! @sandra van tilburg : je hebt me nog steeds niet ingehaald met je kleurtje schatje :P hahahahahahaha. nog maar 7 dagen en dan ben je weer terug. wat kijk ik er toch erg naar uit zeg :). Nog even doorwerken en dan zie ik je over 7 daagjes :D.

Kussies en een lekkere knuffel van kay :D uiteraard zijn ze bedoeld voor sandra van tilburg mensjes :P

• 22 Juli 2015 - 21:39

Rita Oudijk:

SMS jes komen hier helemaal niet aan maar de reisverslagen houden ons goed op de hoogte, wel jammer dat jullie nog zo weinig krokodillen hebben gezien. De slaapzaal zien er gezellig uit maar jullie zullen blij zijn dat het in Nederland niet altijd 30 graden is s'nachts. fijn dat jullie elkaar helpen, en geniet vooral van alle belevenissen en wat jullie met elkaar kunnen doen. een knuffel voor Anna en allemaal de hartelijke groetjes van de familie Oudijk

• 22 Juli 2015 - 21:40

Niels Vink:

Heeeeeey Tamara is het leuk daar het is wel stil zonder jouw hoor ;) wel lekker ruimte in de auto ! :

we missen je groetjes Niels! :)

• 22 Juli 2015 - 22:15

Ankie:

Hallo allemaal,

Wat een schitterende verhalen weer. Vol van enerverende belevenissen en ervaringen.
    Wat nemen jullie straks veel verhalen mee naar huis! Heel mooi zijn ook de foto's weer die jullie mee gestuurd hebben.
    Esther en Rianne, jullie stralen met die twee mooie kindjes. Zo lief om te zien.
    Nog een week sjouwen met stenen, genieten en veel beleven met elkaar.
    Wij kijken alweer uit naar jullie volgende verslag met foto's.

Veel liefs en een dikke knuffel voor Rianne,
    Gerard, Pieter en Ankie

• 22 Juli 2015 - 22:23

Dicky Van Der Plas-Verburg:

Hey Melissa
    Wat een mooi verslag en foto,s waren het weer
    Maar wat leuk dat je durfde te zingen en spelen met Anna
    Ben trots op je hoor
    Maar dat geld natuurlijk voor de hele groep
    Jullie zijn allemaal kanjers en wat maken jullie veel mee
    Nog veel plezier en succes voor de hele groep
    En voor Melissa een dikke kus van haar tante uit Leidschendam

Groetjes

• 22 Juli 2015 - 23:28

Danielle Van Dam:

Hallo allemaal,

Wat een leuk verhaal weer!! Kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Dikke kus voor Suzan en Louise!!

Liefs

• 22 Juli 2015 - 23:37

Nizetta:

Leuk om jullie verslag te lezen en jullie foto's te zien. Volgens mij is het een prachtig land zo te zien.
    Jullie slaapkamer ziet er ook goed uit en zelfs een ligbad, wat een luxe!
    Met elkaar verzetten jullie heel veel werk en dat met deze temperatuur, petje af voor jullie.
    Nog een week en dan zit jullie avontuur erop waar jullie je hele leven op terug zullen kijken.
    Pas goed op elkaar en ik wens jullie een goede thuiskomst!

• 23 Juli 2015 - 00:41

Mels & Gabriëlle :

Hallo Gambia,

Hier een berichtte uit Brazilië, wij zijn de Oom & Tante van jullie Bouwvakster! Eindelijk je kipfiletjes weg Tamara! Erg leuk om jullie verhaal te lezen mensen wa een encyclopedie!! Deze ervaring neem je voor altijd mee! De beste opleiding die je maar kunt volgen!
    Hier in zuid Brazilië komt het met bakken uit de hemel en is het fris ik zal wat naar jullie sturen!
    Dikke kus Tamara van Lauren, Timon en van ons natuurlijk ook!!

• 23 Juli 2015 - 01:19

Isabel Halvax Daoud:

lieve Esther,
    Wow, wat maak je allemaal mee zeg, heel leuk om dat zo te kunnen volgen! En leuke foto's erbij maakt het helemaal af. Je hebt een hoop geleerd en afgezien!
    Was heel verrast te horen dat je je telefoon thuis had gelaten (en dat paspoort). Allemaal mijlpalen die jullie samen daar behalen, stoer hoor!
    Tobias houdt je elastiekje hardnekkig om, neemt de afgeknelde hand graag voor lief... Telt de uren af (niet om die hand, haha)!
    En hoezo kamer zoeken straks.. Men neme wat zand en stenen

• 23 Juli 2015 - 01:22

Isabel Halvax Daoud:

Oeps, het slot was weggevallen.
    Esther, veel sterkte en plezier nog en tot gauw!
    Groetjes uit Gouda
    isabel

• 23 Juli 2015 - 08:47

Jolanda:

Wat een ervaringen.....kippenvel!

Mooi om te lezen, de tijd die jullie nog rest: "Have a great time".

Groetjes Jan, Jolanda en Jodie Slappendel

• 23 Juli 2015 - 08:59

Monirah Schep - Van Den Heuvel:

*A*W*E*S*O*M*A*Z*I*N*G*!*

• 23 Juli 2015 - 09:15

Ans:

Lieve Melis,

Ik heb wat leuke foto's van je moeder doorgestuurd gekregen, super! En wat goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Wat heb je een leuk stukje geschreven!

Vorige week zei ik nog tegen je moeder; ''Ik ben zo trots op mijn lieve oppaskind!'' Het enige dat ik dan kan denken is (haha, ik voel me echt een oude doos als ik dit zeg dat weet je) ; aaah wat wordt (is!) ze groot!
    Pff ik krijg er zelfs waterige oogjes van, maar echt Melis; Ik ben SUPER trots op je!

Liefs,

'tante' Ans ;)

xx

• 23 Juli 2015 - 09:33

Monique Den Hoedt:

Lieve Pepijn en alle andere Gambia gangers.
    Wat maken jullie veel mee! Fijn om thuis jullie belevenissen te kunnen volgen en te zien wat een mooi stuk werk jullie daar neer zetten.
    Pepijn ik ben erg benieuwd naar je broek...het verrast me niet deze aankoop....dit hoort bij je :-) :-).
    Geniet en have fun....al zal het soms best even zwaar zijn...een ervaring om nooit te vergeten!
    Dikke knuffel voor Pepijn!
    Groetjes Monique

• 23 Juli 2015 - 16:32

Marja Ten Braak:

Wow, zo bijzonder om te zien dat Afrika heel erg is veranderd en aan de andere kant totaal niet. (toilet bezoek, hutten,de staat van de auto's, de kleuren en vast en zeker ook de geuren niet, maar dat kan ik niet per computer merken)

Mooi om te zien dat de bouw vordert en jullie allerlei waardevolle ervaringen opdoet waar jullie de rest van je leven op voort kunt bouwen.

Essie, geniet ze!
    Kus, Marja & co

• 23 Juli 2015 - 18:43

Jeanine Steenhoven:

Hee allemaal!
    Wat ziet het er goed uit! Hele mooie foto's :)
    Ik wil jullie de laatste dagen nog heel veel plezier en succes wensen!

Dikke kus van Jeanine

• 23 Juli 2015 - 20:08

Marjolein Kempkes :

Hoi Pepijn ,

Wat leuk om jullie verslag te lezen. Kreeg dit van Monique door en heb het gelijk bij favorieten gezet. Het werk zal best zwaar zijn voor jullie in die hitte maar lees dat jullie ook leuke ontspan momenten hebben. Zal volgende week wel aclamatiseren worden in ons koude kikker landje hahaha. Ben benieuwd wat je voor souvenier mee brengt uit Gambia behalve je Roy donders broek. Genieten jullie nog even van de laatste week. Zal toch ook wel weer moeilijk zijn om daar te vertrekken.

Dikke kus van Marjolein

• 23 Juli 2015 - 20:13

De Klijntjes:

Buona Sera/ jioni njema,
    Eigenlijk is alles al gezegd dus:
    TROTS, TROTS, TROTS op jullie allemaal.
    Groeten vanuit Italië van de Klijntjes.

Voor Hannah toch even een extra dikke kus en knuffel van ons drietjes.
    Zijn benieuwd naar al je verhalen en naar je nieuwe vriendje Babba.
    Dat wordt een wieg op je slaapkamer erbij ipv een nieuw 2 persoonsbed....

Xxxxxxxxx see you soon

• 23 Juli 2015 - 20:25

Marrie En Peter:

Nog een klein weekje glenn en dan zit jou tweede keer erop . Heb je deze keer ook voor iedereen op je gitaar getokkeld ? Tot gauw kroel van je tante

• 23 Juli 2015 - 22:09

Ria Van Eeuwijk:

hoi glenn

wat een leuke foto's zijn dat ,speel je daar nog straatmuziekkant of niet.
    als je s'avonds tijd hebt wat doe je dan zoal.
    ik zag jullie bedden zien er goed uit .
    nog een hele fijne tijd en we zien je weer in nederland.
    wel doorgaan hoor.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx en de groeten uit reeuwijk

• 23 Juli 2015 - 22:36

Else Pijpers:

Halloo Aniek, tamara, esther, hannah en buurjongen (glenn)!

Wat leuk om deze verhalen zo te lezen hoe jullie het daar hebben! Echt geweldig! Ik vind het onwijs knap hoe jullie het allemaal maar doen met die hitte. Geniet er nog van, ik ben benieuwd naar alle verhalen van jullie!!! Wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben.

Dikkee kuss elsee :)

• 24 Juli 2015 - 00:21

Papa Ronald:

Hoi Bouwvakkers,
    Teruggekeerd in Nederland heb ik wel een beetje last van een cultuurshock. Geen vreemde geurtjes, geen stenen om door te geven, geen yalabaghna, geen weerwolf, geen rijst met kip, geen stokbrood met honing, geen blessings blessings, geen Mango na het eten. geen WC praatjes, niet achterin de truck naar mijn werk en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel plezier het komende weekend en nog 1x een positieve dag op de bouw. Geniet er nog van.
    Groeten Ro

• 24 Juli 2015 - 09:39

Mart-jan En Heleen :

Hallo harde werkers,
    Het aftellen is begonnen ..... Nog ff door buffelen en genieten van de laatste dagen.
    Zijn enorm benieuwd naar foto's en verhalen van jou Glenn .
    Je wordt erg gemist.....met regelmaat een humeurige dochter in huis :))
    Succes nog even!!!

• 24 Juli 2015 - 13:51

Sjoerd Vd Vliet:

Hoi Es en de rest,
    Leuk om de verhaaltjes af en toe te lezen, ook mooie foto's.
    Ik zie de rest wel als je hier weer terug bent, wel lekker rustig zonder jou ;)

Veel plezier nog in jullie laatste weekje, Groetjes Sjoerd

• 24 Juli 2015 - 20:33

Lonneke En Fam:

hallo hallo hier vanuit het verre drenthe ;-)

wat ben ik toch trots op je,glenn!
    ik vind het super knap en moedig van jullie allemaal!
    Ik hoop dat je net zo geniet als de vorige keer!!
    We denken aan je!!!

Love you

• 24 Juli 2015 - 21:50

Carlise Verboom:

Ik kreeg van Joris een 'verontrustend' appje dat de slaapkamer in Gambia net zo'n rommel was als zijn eigen kamer hier thuis.
    Nou, gezien jullie geplaatste foto valt dat allemaal best wel mee.
    Groet aan iedereen.